نشست پژوهشی با موضوع “تاثیر بلاگرهای زن ایرانی در سبک زندگی اسلامی” با حضور آقای ابراهیم نوروزی فر، فعال رسانه ای روز چهارشنبه 5 آبان به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه کوثر شهرستان فردیس، به صورت بر خط در سامانه سیما برگزار شد.
ابراهیم نوروزی فر، کارشناس رسانه، در ابتدای این نشست به تعریف واژه بلاگر اشاره کرد و گفت: بلاگر در لغت به معنای وبلاگ نویس است اما در طول زمان این معنا تغییر کرد و امروزه این واژه در فضای مجازی مفهومی فراتر از یک وبلاگ نویس ساده را به ذهن می رساند.
وی ادامه داد: بلاگر امروزه به کسی گفته می شود که در فضای مجازی و در شبکه اجتماعی شهرت خاصی پیدا کرده است به گونه ای که دیدگاه و نظرات درست یا غلط خود را در مورد موضوعات مختلف در فضای وب به اشتراک می گذارد.
نوروزی فر، علت علاقه مندی افراد به این شغل را درآمد بسیار بالا دانست و گفت: امروزه بلاگرها با انتشار مطلب، عکس ، ویدئو جذاب و مخاطب پسند در شبکه های اجتماعی ، درآمد بسیار بالایی دارند و توانسته اند نظرات قابل توجهی از کاربران را متوجه خود کنند و به این ترتیب مخاطب و دنبال کننده جذب کنند.
کارشناس فضای مجازی در ادامه گفت: بلاگرهای زن ایرانی بیشتر در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند، چرا که این شبکه اجتماعی در ایران طرفداران زیادی به همراه دارد از این رو همواره تلاش می کند که با انتشار پست های رنگارنگ ،رضایت دنبال کنندگان خود را جلب کند و مخاطبین به او اعتماد کنند.
وی با اشاره به فعالیت بلاگرهای زن ایرانی، بیان داشت: بلاگرها به خوبی می دانند که چطور، چگونه و با چه تصویر و با چه محتوایی ذهن مخاطب را درگیر صفحات خود کنند که خواهان بیشتری داشته باشد و مخاطب آن را پذیرفته و حتی مخاطب تلاش کند که زندگی خود را شبیه بلاگرها کند.
نوروزی فر با اشاره به تاثیرپذیری مخاطبین از شبکه های اجتماعی، اظهار داشت: اگر نظرات و دیدگاه های این شبکه های اجتماعی را مشاهده کنیم، خواهیم دید از صفحات پر است از پیام های پسندیدن و خوش به حالت گفتن هایی که نشان از محبوبیت کاذب این اینستاگرامرها و سوئیتهومهای رنگی دارد، مثل : «من دیشب خواب شما را دیدم»«صفحه شما حال من را بهتر میکند.»«کاش من هم میتوانستم مثل شما زندگی کنم.»«شما یک زن همه چیز تمام و با قدرت هستید.»«من زندگی شما را الگوی خود قرار می دهم»
وی ادامه داد: بسیاری از تصاویری که بلاگرهای زن ایرانی از خود به اشتراک می گذارد واقعی نیستند آنها برای تبلیغ محصولات شرکت ها، عکاسان خود را دارند و حتی لباسی که میپوشند و با فرزندان خود ست می کنند و آتلیهای که برای سالگردها و تولدهایشان میروند پول دریافت می کنند و تبلیغ آن را برای مخاطب انجام می دهند و در مقابل مخاطبی که با مشاهده این صفحات در حسرت آن می سوزد و خواهان تغییر سبک زندگی خویش است و نسبت به آن آگاهی ندارد.
نوروزی فر در پایان خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ بی حجابی و بدحجابی، ترویج فرهنگ مصرف گرایی، ترویج فرهنگ تجمل گرایی، به تصویر کشیدن زندگی لوکس و لاکچری، به نمایش گذاشتن زندگی های شاد و خوشی های روزمرگی بدون هیچ نقطه تاریکی، تلقین افسردگی در زندگی واقعی و احساس آزادی در فضای مجازی، کسب شهرت در فضای اجتماعی، عادی جلوه دادن روابط دختران و پسران و … از دیگر رفتارهای بلاگرهای زن ایرانی در اینستاگرام میباشد.